Veelgestelde vragen
Klik en bekijk alle vragen
Onze gerechten
Waarom zijn onze maaltijden duurder dan die van landelijke aanbieders?
Daar hebben we een paar goede redenen voor.
In onze regio zijn wij uniek in wat we doen, maar dat betekent niet dat we geen concurrentie hebben. Grote landelijke spelers, zoals supermarkten, produceren maaltijden op grote schaal en kopen goedkoop in. Daardoor kunnen zij hun prijzen laag houden.
Hoe vers die maaltijden écht zijn, laten we in het midden. Wat we wél met zekerheid kunnen zeggen: bij ons wordt alles dagvers bereid. We gebruiken uitsluitend verse groenten, fruit, vlees, vis en kruiden – dus geen pakjes, zakjes of diepvriesproducten.
Ook vind je in onze gerechten geen e-nummers of kunstmatige toevoegingen. Die horen volgens ons niet thuis in goed en gezond eten. Grote fabrikanten gebruiken ze vaak wel, onder andere om de houdbaarheid te verlengen.
Wij koken zoals je dat thuis zou doen: puur, eerlijk en zonder onnodige toevoegingen.
Kies je voor ons, dan kies je voor vers, gezond én lokaal. En je steunt meteen de regio!
Hoe warm ik jullie gerechten op?
Dat kan op twee manieren: in de oven en magnetron!
Instructies oven:
1. Verwarm de oven voor op 125 C° (lasagne: 160 C°)
2. Prik gaatjes in de folie aan de bovenkant
3. Verwarm de maaltijd voor ±30 minuten
4. Eet smakelijk!
Instructies magnetron:
1. Prik gaatjes in de folie aan de bovenkant
2. Verarm op 600 watt voor ±6 minuten
3. Eet smakelijk!
Is de maaltijd nog niet goed warm? Dat kan natuurlijk gebeuren, want elke oven/magnetron en maaltijd is anders.
Speel wat met de opwarmtijd en zo nodig de temperatuur!
Kunnen de maaltijden in de Airfryer?
Daar hebben wij geen ervaring mee en om die reden raden wij het niet aan.
Hoe kan ik de maaltijdbakjes weggooien?
Wij hebben een zo milieuvriendelijk mogelijke keuze proberen maken tijdens het uitkiezen van onze bakjes.
Onze bakjes bestaan uit het bakje zelf met daarbovenop een laagje folie en een sticker.
Het bakje zelf mag je nadat je het hebt afgespoeld weggooien bij het oud-papier en de plastic folie met de sticker mag bij het plastic!
Hoe bereiden jullie de gerechten?
Onze gerechten worden (natuurlijk) zorgvuldig bereidt in onze keuken.
Gezond koken is ons doel en dat doen wij voornamelijk door onze gerechten te maken zonder pakjes en zakjes en verse ingrediënten.
Zo blijft alles lekker vers, puur van smaak en kunnen wij koken zonder e-nummers!
Als wij een onderdeel van een gerecht hebben klaargemaakt is het natuurlijk warm.
Om de versheid en kwaliteit te bewaren gaat alles wat wij maken in onze snelkoeler.
Deze koelt het eten zo snel naar een koude temperatuur dat het dus lekker vers blijft smaken als je het opwarmt.
Gebruiken jullie kant en klaar ingrediënten?
Zeker niet.
Wij geloven in verse voeding, daarom zijn onze gerechten ook ‘maar’ 3 dagen houdbaar. In tegenstelling tot opwarm maaltijden van de supermarkt blijven wij streng weg van stoffen die zorgen voor een langere houdbaarheid.
Wij koken met verse groenten, kwaliteitsvlees en verse kruiden.
Pakjes & zakjes komen er bij ons niet in.
Catering
Wat bieden jullie allemaal aan?
Wij hebben een brede keuze aan hapjes, buffetten en menu’s!
Neem een kijkje op onze catering pagina: Hapjes, buffetten en menu’s | Eetwinkel Valk.
Mag ik zelf een buffet samenstellen?
In overleg is er veel mogelijk, mits er op de gevraagde datum ook voldoende tijd is voor ons.
We denken in ieder geval graag met je mee!
Zijn er vegetarische mogelijkheden?
We willen niemand buitensluiten.
In overleg is er dan ook een hoop mogelijk!
Neem vooral contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Breng je het bij ons op locatie?
Zeker!
De buffetten, hapjes en menu’s worden gratis bij jou thuisbezorgd in de regio West-Zeeuws Vlaanderen.
Op welke dagen is een buffet mogelijk?
In overleg kunnen wij elke dag van de week een buffet, hapjes of menu’s voor je verzorgen.
Vanaf hoe veel personen?
Vanaf 15 personen verzorgen wij buffetten, hapjes en menu’s.
Afhalen
Kan ik maaltijden afhalen?
Dat kan zeker!
Als je online besteld kan je ervoor kiezen om het in de winkel af te halen.
Bezorgen we normaal gezien bij jou thuis en wil je het eens bij ons in de winkel komen halen? Dat kan ook!
Laat het ons dan even weten via de mail of telefoon.
Heb je niet besteld?
Ook dan ben je welkom! In de winkel hebben wij genoeg keuze om zo mee te nemen.
Wat voor lekkers kan ik vinden in de winkel?
Een heleboel natuurlijk!
Wij hebben altijd verschillende maaltijden die de gehele maand wisselen, je hoeft geen enkele dag hetzelfde te eten.
Naast de maaltijden hebben wij elke woensdag verse soepen en op vrijdag wisselende desserts.
Tegen de dorst hebben wij een kleine selectie droge witte wijnen en rode wijnen.
Is het assortiment anders in de winkel dan online?
Dat kan!
Soms is de website nog niet bijgewerkt en dan kan het zijn dat er al nieuwe gerechten beschikbaar zijn in de Eetwinkel.
Bij twijfel mag je altijd bellen: 0117 – 493 093
of even langskomen!
Kan ik halve maaltijden kopen in de Eetwinkel?
Dat kan!
Wij hebben grote en kleine gerechten in de winkel, voor de grote en kleine eters.
Betalen
Hoe kan ik betalen?
Bestel je online?
Dan betaal je direct met online met iDeal.
Haal jij jouw maaltijden altijd af?
Dan betaal je in de winkel.
Hoe kan ik mijn cadeaubon gebruiken?
Neem jouw cadeaubon mee naar de winkel en kies daar gerechten uit. Als je meer besteed dan de waarde van de bon, dan kan je de rest met de pin of contant bij betalen.
Kan ik halve maaltijden kopen in de Eetwinkel?
Ja en nee.. Halve maaltijden zijn voornamelijk op bestelling.
Als je een halve maaltijd op voorhand besteld, dan kan je deze inderdaad kopen/afhalen in de winkel.
In de winkel hebben we wel eens wat extra halfjes, maar dat is geen garantie.
Wat we wel altijd hebben is een verse lasagne, hiervan kunnen wij natuurlijk wel een halve portie uitsnijden!
Zijn de prijzen hetzelfde in de Eetwinkel als online?
De prijzen in de winkel zijn voor de “maandmenu gerechten” hetzelfde als bij bezorging.
Wel hebben we 3 tot 4 extra gerechten waarvan de prijs over het algemeen iets hoger ligt.
Neem in kijkje op de pagina “in de winkel“, daar zijn de prijzen te zien.
Service & Contact
Hoe kan ik jullie bereiken?
Je kan ons bereiken op drie manier. In de winkel, per telefoon of per e-mail.
Winkel
Brouwerijstraat 5, 4501 CM Oostburg
Woensdag to vrijdag: 10:00 – 18:00
Telefoon
0117 – 493 093
Woensdag to vrijdag: 10:00 – 18:00
E-mail
info@eetwinkelvalk.nl
Altijd bereikbaar
Ik heb een klacht, wat nu?
Wat vervelend dat er iets niet gaat zoals je dat graag had gezien. We willen graag kijken wat er aan de hand is en proberen een oplossing te zoeken.
Een klacht kan je doorgeven in de winkel, per telefoon of e-mail.
Het meest handig is per e-mail, dan kan je rustig uitschrijven waar de klacht over gaat en kunnen wij de klacht goed lezen vooraleer we reageren. Uiteraard zullen we spoedig contact met je opnemen.
Hoe gaan jullie om met klachten?
Klachten nemen wij erg serieus en we zullen je altijd vriendelijk te woord staan en helpen waar nodig.
We zijn erg gemotiveerd naar het vinden van een oplossing, dan wel op persoonlijk niveau.